Et rødt strikket hjerte

Nå kan jeg endelig skryte av at jeg har strikket en jakke som passer perfekt!:) HiPP HiPP HuRRa!!




Jeg hadde sett flere som hadde strikket seg en slik jakke på ravelry (strikkeforum) og fikk da kjempelyst til å lage en selv også. Det var egentlig kun det ene røde hjertet i rundfellingen som gjorde at jeg falt pladask for denne jakken. Mønsteret var fra VogueKnitting, så da var det bare å bestille seg et hefte fra utlandet. Om du vil gjøre det samme, finner du linken her:) Mønsteret er på engelsk, men det var lett forståelig.




Jeg valgte å strikke jakken i pt5-sport garn. Da kan jakken vaskes i maskin og det er mange fine fargenyanser å velge mellom. Jakken er strikket frem og tilbake på pinne 3.5. Fant ut etter hvert at det kunne være like enkelt å strikke rundt. Da hadde det gått mye raskere å strikke den også. Det kan jeg jo gjøre neste gang, for ser ikke bort ifra at jeg kommer til å strikke en jakke til;) Valgte å følge mønsteret denne første gangen for at alt skulle bli riktig. Rundfellingen har jeg strikket i en størrelse mindre enn resten av jakken. Av erfaring med andre rundfellinggensere som ikke passer, tenkte jeg at det kunne være greit å prøve å strikke den øverste delen et hakk mindre. Det er jeg veldig glad for at jeg gjorde:)

Etiketter . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

8 Responses to Et rødt strikket hjerte

  1. Hei!!
    Kjempefin jakke:) har litt lyst til å strikke en sånn jeg også, men tror ikke det blir enda. Får vel litt inspirasjon når jeg kommer innom på besøk i løpet av høsten.

    SvarSlett
  2. Åh den var kjempefin. Enig med deg at det ene lille hjertet gjorde susen. Flink du.

    SvarSlett
  3. Takk Anne-Grete å Bente:)
    Anne-Grete: Anbefala å strikke ei hjertejakke:) Kjempekjekk å kle på se den på kalde kvelda;)

    Bente: hjertet vart nok prikken over i-en ja:D

    SvarSlett
  4. Super jakke du har strikket. Jeg sitter med mønsteret foran meg og teller på fingrene om jeg skal gå igang. Har en del Karisma garn så jeg tror jeg kan bruke det!

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser!:) Jeg tenkte jeg skulle bestille meg mønsteret, men finner ikke ut hvor jeg krysser av for å få den på mail..eller må man betale porto for å få den i posten?

    SvarSlett
  6. Takk for det:) Jeg fikk mønsteret i posten, tror ikke det er mulig å få det tilsendt på mail.

    SvarSlett
  7. Nydelig jakke☺Jeg har nettopp fått/kjøpt dette mønsteret på mail, men på engelsk.
    Finnes det på norsk?? Er ganske ny i strikke verdenen☺ Forstår ikke alle forklaringene på engelsk.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.