Sommerlig hårbånd i hullstrikk / Summerly hairband in eyelet knitting


Selv om sommeren er her, er det fortsatt vindfulle dager her jeg bor. Da er det praktisk å holde styr på håret som blåser i alle retninger med et hårbånd. Da jeg ikke finner noe jeg liker i butikkene, valgte jeg å strikke et selv, da får jeg det slik jeg ønsker.


Jeg liker at båndene er smalere bak enn foran, for da sitter det bedre på hodet.


Hullstrikking gjør hårbåndet lett og luftig - perfekt for denne årstiden.


Jeg strikket først med garn i ull/bomulls-blanding. Strikkingen ble fin, men hårbåndet ble for vidt etter bare et par gangers bruk. Jeg gjorde et nytt forsøk og reduserte lengden med flere centimeter. Likevel ble hårbåndet for vidt etter bruk.
Hårbåndet jeg viser frem her er stikket i babyull, og det ga et mer tøyelig resultat som jeg er fornøyd med. Med tynt garn ble det lett og luftig:)
Ønsker du også å strikke en sommerlig hårbånd? Etter teststrikking, blir mønsteret publisert i neste innlegg:)

I have knitted a hairband in eyelet knitting, it is light and airy - perfect for this time of year. It is narrower in the back to make it fit better.   

Etiketter , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

7 Responses to Sommerlig hårbånd i hullstrikk / Summerly hairband in eyelet knitting

  1. Kjempefint! Praktisk med smalere bak, og spesielt til de som har litt lengde på håret:)
    her er det ikke behov for slike ennå..28 grader, sol og vindstille..
    Nyt sommer videre;)

    SvarSlett
  2. Det var kjempefint, så flink du er :)
    Her er det varmt å godt, litt for varmt til å jobbe, men, men...........
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  3. Lurt hårbånd! Ikke dumt når man bor på vindfulle vestlandet (ikke plaga med så mye vind for øyeblikket, men ...). Kjekt å se andre strikkere med "linselus", skjønt nok, di oppfører seg hakket bedre enn mine, ser det ut til ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefint! Og for en nydelig farge♡

    SvarSlett
  5. Så fint hårbånd! Liker både fargevalget og mønsteret ditt.
    Fortsatt god sommer!! :-)

    SvarSlett
  6. Kjempefint hårbånd.Jeg liker også veldig godt at det er smalere bak.

    SvarSlett
  7. Så fint! Smart passform. Enig i at det er finest når det er smalere i nakken.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.