Bellatopp med hjerteknapper / Bellatop with heart buttons


Nå har jeg også hatt anledning til å strikke en av de fine versjonene av Bellatoppen. Dette ble en gave til den lille prinsessa som også fikk kjøreposen, som jeg har skrevet om tidligere.


Mønsteret er altså Bella, som finnes i boken Babystrikk på pinne 3 av Lene Holme Samsøe. Denne toppen er strikket i Baby merino fra Drops, i en dus rosafarge. Jeg valgte å gjøre baksiden til framsiden, og strikket opp knappestolper til lukning. Fine røde hjerteknapper passet så godt syns jeg. Strikket i størrelse 3-6 mnd. Har mottatt bilder av toppen i bruk, og det var kjekt å se at den passet godt til den lille mottakeren.


This top is knitted after pattern in the booklet "babystrik på pinne 3" by Lene Holme Samsøe. This Bellatop is knitted in size 3-6 months, in Baby merino yarn from Drops. With needles 2,5 and 3 mm, it is a light and thin top. Three red heart buttons was chosen as the little detail.

Etiketter , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

20 Responses to Bellatopp med hjerteknapper / Bellatop with heart buttons

  1. Jeg bare elsker Bella mønstrene! Og designeren, hun lager så tidløse modeller.
    Den varmer nok godt på prinsessa.
    God lørdag.

    SvarSlett
  2. Heldige prinsesse som får så fine gaver av deg! Denne toppen er kjempesøt, og hjerteknappene gjorde susen;)

    SvarSlett
  3. For en søøt Bellatopp. Regner med at prinsessa og foreldrene er veldig fornøyde. Alltid hyggelig å gi bort noe hjemmelaget. , det har et mer personlig særpreg. :)
    Berit

    SvarSlett
  4. Bella er så nydelig. Mønsteret kom veldig fint frem i fargene du har valgt. Har strikket en kjolevariant av Bella jeg, men ble ikke så fornøyd med avfellingen min til ermene så tror jeg må strikke en til.

    SvarSlett
  5. Disse Bellaene er så nydelige. Flink du.
    Klem

    SvarSlett
  6. Nydelig liten topp, og frisk fargekombinasjon du valgte der. Alltid kjekt med litt farger til de små :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin topp, og fin, glad farge☺ Gjorde seg veldig godt med knallrøde knapper! Godt arbeide!
    -Anne-

    SvarSlett
  8. Herlig liten topp! Tror jeg må strikke denne en gang, den er så fin :)

    SvarSlett
  9. Kjempesøt :) Den står på min strikkeliste også ;)

    SvarSlett
  10. Så fine babygaver!! Heldig mottaker - og mamma;)

    SvarSlett
  11. Supersøt, med knapper som virkelig var prikken over ien. Og Pippisømmen i forrige innlegg var herlig!

    SvarSlett
  12. Hei, Birgitte!

    Måtte jo besøke bloggen din også - og den er jo bare kjempefin! Du verden så mye fint du lager, både strikking og "sysaker" - Pippisømmen er jo bare helt super :) Og ikke minst har du en veldig sjarmerende firbeint assistent :)
    Glad for at du besøkte bloggen min, slik at jeg "fant" deg - nå er du lagt til på blogglista mi! Ønsker deg en fin og kreativ høst :)

    SvarSlett
  13. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Jeg har surfet litt på din, og har funnet ut hvem moren din er. Henne kjenner jeg fra blogglivet, og nå ser jeg jo at hun har en veldig flink datter også! Strikkepinnemappene var veldig fine. De skal jeg se nærmere på.

    SvarSlett
  14. Den var kjempesøt! Og så flott med de knappene, både form og farge :)

    SvarSlett
  15. Blir aldri lei bella mønsteret, det er så fint :)

    SvarSlett
  16. Så flink du er! :) Kjempefin topp :)

    SvarSlett
  17. Kjempefin! Likte valget om knapper på fremsiden:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer:)
Om du ikke har egen blogg, er det bare å velge navn/nettadresse under "kommenter som". Da er det bare å skrive inn navnet ditt og kommentaren, før du trykker publiser:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© Birgittes Forglemmegei. Template by My Moiety.